Tack för språket hörru!

Hej på er, era små torrbollar! Har varit rätt dålig uppdatering på sistone men det har varit så sjukt mycket plugg, har levt som i en bunker och bara haft ansiktet nedtryckt i böcker, så därför har jag varit dålig på att langa upp min HETA info här, så sorry.. Men nu kommer den! Har i princip avslutat samtliga av mina kurser alla fall, endast en liten sketen artikelanalys som ska in. Så det är niiice! Nu väntar strax en lite paus i livet, för att återhämta sig och göra sig redo för sitt hemland. Men innan dess.. så hade vi vår sista kinesiska lektion idag vilket firades med pompa och ståt. Då vi härkommer från olika kulturer skulle samtliga i klassen ta med något ät-/drickbart från sitt hemland samt spela upp några infödda artister på storbildsskärmen. Jag och Alina, The Swedes, svängde förbi IKEA för att införskaffa lite julmust, pepparkakor och annat gott. Sen blev det till att spela upp vår absolut FETASTE elit, Carola och Veronica Maggio! Riktiigt niice. För att sedan avslutas med en "photoshoot" av de olika tilltuggen. Så tjing tjong för den här gången! (Vi tittade även på vår finalexam, som var en film vi slängt ihop tillsammans. Kanske blir så att jag lägger upp den facebook inom kort för att ni ska få en inblick i vad jag sysslat med de närmsta månaderna.)
Vårat bidrag.
USA's och enligt mig det heelt klaart BÄSTA bidraget, alla kategorier!
Tyska mormor kakor.
Zai jian hombreees!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0