Taipei - Slutscenen.

Då var det faktiskt dags för mig att säga adjö till Taiwan, Taipei och därmed avsluta denna blogg som ett kapitel i mitt "händelserika" liv. Detta blir helt enkelt mitt sista finurliga inlägg på den här sidan planeten. Så vad har jag lärt mig av detta ÄVENTYR? Jo nämligen förljande: Kunna plocka enskilda riskorn med pinnar, man står i kö på tunnelbaneperrongen, tränga mig i tunnelbanekön, endast betala med kontanter, skriva oförståeliga tecken, Svensk mat är god, Sverige är dyrt, kackerlackor är stört mycket äckligare än vad man tror, Taiwan är grymt färscht, Taipei 101 är högt och att jag inte ens kan se mig själv som lång på denna kontinent, vilket betyder att jag inte kan göra det någonstans på planeten, men det kan jag leva med! Summakardemumma är att jag har haft det tokigt roligt här. Att dagligen få lära känna nya människor, se och uppleva nya saker är något som alla borde få göra, riktigt nice. Hoppas alla fall att någon vilsen liten själ kunnat få lite nöje av att kika förbi här och titta på bilder på mig och läsa mina helskumma inlägg. Med det packar jag mina nyprutade och sprängfyllda väskor för att bege mig hem till blodinerna, köttbullarna och den tokigt dyra taxin. Och för att inte bli för sentimental så avslutar jag med min flytande kinesiska, TJING TJONG LÅNGKALSONG!

Kommentarer
Postat av: Cath

Hej! Jag ska plugga på Taiwan National University till hösten, på department of economics. Kan du maila mig så jag kan få lite info? Vore mega najs! Finns det kurser på engelska på master nivå? Värt att bo på campus? Tack!

2012-01-30 @ 13:43:41
Postat av: Elias L

Tjena!

Har läst din blog lite här och var. Det är så att jag ska till Taipei nu till hösten och plugga ett halvår. Om du har lust att dela med dig av lite små tips om lägenhet, skola m.m. så får du gärna höra av dig. Det hade varit mycket uppskattat! /Elias [email protected]

2012-05-10 @ 12:08:51
Postat av: Elias L

Oj, var visst inte först ser jag nu.

2012-05-10 @ 12:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0