"Massage sir?"

Efter att ha gjort Taipei och Kina med familjen bar det av mot Filippinerna för ett intensivt avkopplande tillsammans med galningarna Martin Sandström och Linus Halldén. Först tog jag mig till Manilla, som sägs vara världens farligaste flygplats pga att i princip alla försöker "rippa" en. Efter att ha överlevt en 10 timmarsnatt, med pengar gömda över hela kroppen, bar det av mot Puerto Princesa där jag anlände på nyårsaftonsmorgon och möttes av två GLADA lirare som hade värmt upp stan åt mig. Efter ett intensivt nyårsaftonsfirande väntade en 5 timmar lång biltur i en överhettad minibuss där chuaffören lekte rallykalle på de kringelkrokiga grusvägarna. Blev ca en sekunds sömn under den bilresan. Men efter denna "nära döden" upplevelse var vi äntligen framme i El Nido! Där bjöds det på vilda kossor, fallande kokosnötter och en massa kvinnor som konstant upprepade frasen - "Massage sir?" Ta en liten titt vetja!
När man kliver av flyget möts man av dessa glada tokarna.
Nyårsafton, som firades på en reggeabar som inte var mycket större än en BajaMaja.
BÄSTA restaurangen när det kommer till skaldjur.
The minibuss.
Tja grabbar.
Vårt färgrika hotell.
Vår privata båt + crew när vi gled runt på vår så kallade "Island hopping"
En av många photosessions på allas våran Martin.
Hittade en nice liten toa på en av öarna.
Sen blev det till att dricka, äta och fota sig med kokosnötterna.
Det tävlades i att stå på händer som Kirunapojken Linus tog hem varenda gång.
Sista kvällen på rummet, kalsongkalas!
Jag was here.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0